My hajj experience..

Sunday, November 23, 2008

Aku rase bersalah !

Pagi2 lagi, selepas bekfes, aku ngn abang keluar..gie menziarah Perkuburan Baqee.. tapi muslimat mmg tk dpt masuk ke dlm kaw perkuburan, so tunggu di luar aje.. abang jer dpt masuk.

Balik hotel, aku pun start mengemas barang, berapa ari jer lagi nak bertolak ke Makkah. Hantar baju kat dobi bangunan sebelah n sempat juga beli barang lagi..hehe.. Singgah juge kat kedai Ibrahim..

Oleh sebab aku tk leh sembahyang, tk leh la gi masjid (apa la statement aku nih).. Sekembalinya mak midah dr masjid, dia bagitau aku citer sedih.. about budak comel yg jual tasbih,, dia kata ada sorang lelaki rampas tasbih tu.. budak tu menangis2 ... aku termenung kejap, sedihnya.. aku tk sempat beli pon lagi tasbih dr dia... aku rasa kesal sgt. Kenapa lah aku mesti bertangguh2, tuk beli tasbih yg satu nya berapa riyal sj. sedangkan barang lain, yg lebih mahal, aku boleh beli ??

Ari ni juga, aku dpt tau, Dr sharifah pon dh tk leh solat, so geng la... tapi kitorang tetap menghadirkan diri ke dewan makan tingkat 2, pihak tabung haji wat 'briefing' mengenai haji, terutamanya tentang pantang larang ihram, sebb dh nk berangkat ke Makkah.

Aku n Dr sharifah gie juga ke ofis TH, nk usha hotel kami di Makkah nanti. Aku sempat gak tew, kuar duit kat kaunter TH..

No comments: