My hajj experience..

Sunday, November 2, 2008

28/11/2006

Cuaca bertambah sejuk di Madinah.. On the way ke masjid utk solat subuh, angin agak kuat juga, menambahkan lagi rasa dingin.. sesampai saja di masjid, kaki bagaikan berpijak atas ais, itupun dengan stoking.

Pagi tu, lepas b'fast, aku n abang keluar ke Bin Dawood. Bukannya nk beli barang sgt, tapi sengaja nk berjalan di Madinah ni.. sambil tengok keindahan Masjid Nabawi..

Lepas Zohor pulak, aku mengambil kesempatan ke Raudhah.. dengan jemaah yg semakin ramai, dapat juga aku bersolat di sana walaupun berhimpit sebelum dapat masuk. Tk tau kenapa, rasa sedih sangat sebelum keluar dari Raudhah..Then seblom and selepas Asar, aku tengok puas2 Masjid Nabawi,, tengok siling, dinding, semuanya lah..Rasa sayu sgt..

On the way nk balik ke hotel, aku ternampak kelibat geng pompuan semlm berlari, mulanya aku pelik juga, rupanya dorang kene kejar dek polis Saudi..Yg kelakarnya, polis tu tk ler berlari, cuma jalan laju2 je..terus halau pompuan2 tu keluar dari pagar masjid..

Ari ni aku membeli jubah tuk aku n adik2.. jubah ni dah berapa ari aku dok peratikan kat satu kedai nih,, minat sgt ngan design dia .. kira cantiklah pada mata aku ni. Nama tokey kedai tu Ibrahim.. Aku amik 3.. pastu janji ngan Ibrahim, nak cuba kat hotel n tukar size klu perlu...hehe.. ari ni jer, 2, 3 tukar kaler lah, size lah.. sabar jer la Ibrahim tue..

No comments: