My hajj experience..

Wednesday, October 29, 2008

Beli Jubah - 26/11/2006

Lepas sembahyang subuh di Masjid, aku dan mak pegi ke sebuah kedai.. dekat saja dgn pagar masjid. Aku berkenan dgn satu jubah tu, terus cuba menawar harga dgn Pak Arab tokey kedai tu. Aku agak, dia sangkakan aku ni still single. Rasa cam gatai jer..hahahahah... Dapat la extra kurang lagi dlm 5 riyal.

Bila cuba di hotel, jubah tu tersgtlah besar ngan aku, so aku plan nk tukar size. Tapi mak suruh aku ajak abang sebab dia nampak risau dengan gelagat Pak Arab tu kenyit mata kat aku..

Tekaan aku betul, bila dia nampak jer husband ku. terus dia tanya "Your husband ?"...Aku mengangguk, dia mintak balik 5 riyal tu..heheheh..

Hari ni, aku pergi lagi ke Raudhah.. suasana semakin sesak, jemaah dah semakin ramai tiba di Madinah !

Lepas solat zohor, aku, mak n mak midah berjalan sama balik kehotel.. Syarifah, husband and anom agak kedepan sket.. tetiba, mak midah dikerumuni perempuan2 (aku agak dr india or bangladesh)... terus aku teringat pengalaman mak .. kawan dia kene curi dompet dengan cara camni.. aku pon dengan tk berlengah terus menjerit nama syarifah n anom.. kejap jer pompuan tu sumer cabut lari.

No comments: