My hajj experience..

Wednesday, October 29, 2008

Madinah .. aku datang !

Suasana dalam flight..ok. walaupun tk dapat dok sama ngan Abang..

Sampai di Madinah, hampir waktu subuh.. sebelum mendarat.. perasaan yg tk dapat digambarkan bila dpt tengok cahaya lampu nun dibawah sana.. Tak sangka, akhirnya sampai jugak aku di bumi Madinah..

Seterusnya, kami terus beratur utk urusan imigresen.. selepas selesai, aku pun terus duduk di kerusi, menunggu yang lain. .tiba2 seorang pakcik agak kelam kabut.. bila ditanya, dia kehilangan isteri ! Aku pun menawarkan diri tuk mencari, tengok dalam toilet.. tapi tak ada. Aku berharap tuk terus mencari, tapi Abang, Mak & Ayah pun dah siap urusan imigresen, terus panggil aku beratur utk naik bas.

Dapat saja naik bas, aku cuba contact family di Malaysia.. mak cukup happy bila tau aku sumer selamat sampai..
Dalam bas pun, aku rasa risau semacam, bila sorang pakcik tu,, dok merungut.. 'Arab bodoh'.. bila mengingatkan citer yg aku baca & dengar about jemaah haji... buat aku seram ajer..hehe.. Anyway, nothing happened.. alhamdulillah..

Finally, we reached Hotel Al Haram... which is so near to Masjid Nabawi... tapi, aku tk terus ke Masjid, sembahyang subuh di hotel saja.. tambahan pulak, Tabung Haji dah advise to ensure sumer luggage dh dapat, sebelum pergi kemana2.. lagipun, ini kali pertama kami kesini.. belum ada pengalaman lagi.. kena sabar !

No comments: